Med bra service kommer man långt

Posted: 21st april 2010 by Henrik in Henriks Hörna
Tags:

Har tyvärr tillbringat större delen av den här dagen på akuten med min son. En livlig 3 åring som idag rasat ner från en bänk med huvudet före i ett stengolv, som tur var ingen fara utan en kraftig blåtira vart det.

Men något som slog mig när man sitter där att vad mycket dålig service man råkar ut för, alldeles för ofta. Satt på akuten i några timmar och det enda jag mötes av från inskrivning till att vi gick hem var sura miner, dålig information och ett väldigt slappt agerande, och detta på ett ställe där man av förklarliga skäl är väldigt orolig. Jag har jobbat med Service under hela min yrkeskarriär och blir lika bestört varje gång när jag möter på folk inom serviceyrket som inte kan ge service. Vare sig det är sjukhus, Verkstad, Bank eller inne på konsum.

Jag håller just nu på bygger upp en kundservice på Bythjul och jag tillsammans med mina medarbetare ska ge bra service och jag vill veta när kunden upplever det motsatta. Feedback är det bästa man kan få för att kunna förbättra sig, tala om när ni inte är nöjda men klappa oss gärna på axel när vi gjort något bra. Med det vi just nu bygger upp så kan jag lova att vi kommer ha ont i våra axlar.

Ha en bra kväll

 Henrik, Kundservicechef Bythjul